Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !
Publié : mer. mai 28, 2025 6:14 pm
Euh, Wilder Feast ?
Forum avec de vrais morceaux de JDR dedans.
https://www.casusno.com/
MONSTERS
Almost all incursions include monsters. Monsters have six features: Name, Weakness, Endurance, Description, Habits, and Defenses.
NAME
This is the name given to the monster in the incursion, but it is not what the players will likely call it. In fact, when you describe a monster to the players, you should never call it by this name (unless it’s a singular monster with a proper name). Once the treasure-hunters face a monster, they will name it and record it in their Bestiary.
WEAKNESS
The Weakness is something that a monster is particularly vulnerable to, such as fire or silver.
If the monster’s Weakness is used against it, its Endurance is reduced (usually by 1, though the gm can reduce it by more). The only ways for the treasure-hunters to discover a monster’s
Weakness are to stumble upon it in play, or to spend 1 Gold while back in town Carousing for the information beforehand.
ENDURANCE
The Endurance is a number between 2 and 12 (featured in the shield in the upper right corner of the monster block). The higher the number, the harder the monster is to defeat. To defeat a monster, the treasure-hunters must make a Combat Roll against it and get two dice equal to or greater than its Endurance. A monster doesn’t necessarily have to be killed to be defeated.
After defeating a monster, the players roll a number of dice equal to the final Endurance the monster had when it was defeated (a defeated 8 Endurance monster would mean rolling 8 dice).
Any 6s rolled are worth 1 Gold.
DESCRIPTION
The Description is just a few lines on how the monster looks, sounds, smells, and so forth.
HABITS
Habits are six possible attitudes, activities, or reactions a monster has. These are not the only
things the monster can do, but are there to serve as inspiration.
DEFENSES
Defenses are any special abilities or effects the monster has, such as petrification or a breath weapon. Monsters can have many Defenses, though most will have one or two. Many Defenses apply Conditions to treasure-hunters whenever their Ruin increases during combat.
!Mais l’histoire n’est peut-être pas aussi simple.
La Grue d’Argent s’avère être en réalité la Grue noire, le
clan qui veut contrôler la galaxie ! Les armes de leurs flottes
sont pointées sur des planètes clés afin de servir de levier de
négociation. Les PJ vont emprunter un chemin obscur, cer-
nés de toutes parts par les promesses brisées et les demi-vérités.
Quel serait l’issue de ce rassemblement pour la galaxie ? La
galaxie va-t-elle devenir le champ de bataille d’une guerre to-
tale ? Ou les PJ pourront-ils maintenir la paix ? La vie de mil-
liards de personnes est entre leurs mains
Nouvelle mécanique : l'influence
Une nouvelle ressource est ajoutée : l’influence. Elle fonctionne de la même manière que les liens ; c’est une abstraction représentant l’influence, les relations et le capital sympathie d’un personnage. Comme les liens, l’influence peut être dépensée, en particulier
avec les nouvelles manœuvres jeu de cour et duel social,
mais à leur opposé, elle ne concerne pas une relation entre des individus nommés. Au lieu de cela, chaque PJ accumule des points d’influence. Par défaut, les PJ ont au maximum 3 points d’influence et ils commencent avec zéro point.
Olivier Fanton a écrit : ↑sam. mai 31, 2025 1:39 pm Donc, c'est un livre de base, mais qui fait des ajout au système ... Hum. Un jeu Propulsé par l'Apocalypse, par exemple. Dans l'espace, avec des duel sociaux et des courtisans. Allez, je piffe Dominion : Jeux de pouvoir et Maisons nobles.
Vous pouvez jouer à [nom du jeu] pour être tiraillé entre l'intérêt immédiat de votre personnage et les conséquences de ses choix.