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Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !

Publié : jeu. mai 01, 2025 9:11 am
par Yragaël
C'est effectivement très cadré. C'est un petit livre carré d'une cinquantaine de pages très aérées. C'est pour un one-shot rejouable, avec des histoires proches mais différentes.

Je donne un dernier indice. Si personne ne trouve le jeu après ça, je vous le dévoilerai.

I N T R O D U C T I O N
[Nom du jeu] is designed for two players. One player (called the “Savior”) takes on the role of the story’s main character, Kelly Perkins. Kelly can be male or female, and is tasked with saving the Colony from collapse. In addition, Kelly must cope with the fact that he (or she) is not necessarily the best man (or woman) for the job, despite enormous expectations.
The other player (called the “Governor”) is in charge of all other characters. These may include government officials, Colony citizens, criminals, freedom fighters, Earth visitors, etc.
Both players may invoke elements of the setting, including the Martian landscape, weather, Colony technology, and political climate.
The object of the game is to tell a meaningful story about Kelly Perkins’ attempt to save [Nom du jeu] and cope with her own sense of self-worth. The story takes place as a series of scenes during which Kelly learns of impending or ongoing problems with the Colony and then implements a plan to try to solve those problems. The other characters in the story exist to help or hinder Kelly. They all have their own agendas, and may not have the good of the Colony at heart.
When Kelly’s plans work, she will help to lift the Colony into self-sufficiency. When they fail, she will have to choose between facing the consequences of her failure or deceiving the people. Too many deceptions, however, will lead to political scandal.
The players will take turns setting scenes. During each scene, the players will move the story forward by describing any action, conflict, or dialogue that is taking place. When one scene ends, another will begin.
After nine attempts to turn the Colony around, the game ends. The players take stock of what Kelly has accomplished and decide if the Colony is more likely to flourish or flounder. They also decide if Kelly exits honorably or in disgrace.

Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !

Publié : jeu. mai 01, 2025 9:50 am
par Pyth
Je pensais à un jdr solo vu que je n'y connais rien mais même en duo c'est pas mieux, jamais entendu parler de ce jeu.

Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !

Publié : ven. mai 02, 2025 11:42 am
par Yragaël
Il s'agissait de Mars Colony, un jeu de Tim C. Koppang sorti en 2014.

Comment fait-on quand personne n'a trouvé la réponse ?

Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !

Publié : ven. mai 02, 2025 12:01 pm
par Sylvestre
Yragaël a écrit : ven. mai 02, 2025 11:42 am Il s'agissait de Mars Colony, un jeu de Tim C. Koppang sorti en 2014.
Merci pour la découverte, c’est plutôt intrigant comme jeu !

Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !

Publié : ven. mai 02, 2025 12:10 pm
par Pyth
Yragaël a écrit : ven. mai 02, 2025 11:42 am Il s'agissait de Mars Colony, un jeu de Tim C. Koppang sorti en 2014.

Comment fait-on quand personne n'a trouvé la réponse ?

On t'en voudra pas si tu proposes un second jeu à trouver, en espérant qu'il soit un chouïa moins confidentiel que le premier.

Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !

Publié : ven. mai 02, 2025 1:10 pm
par Macbesse
Yragaël a écrit : ven. mai 02, 2025 11:42 am Il s'agissait de Mars Colony, un jeu de Tim C. Koppang sorti en 2014.

Merde, le nom était transparent avec le dernier extrait. :mrgreen:

Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !

Publié : ven. mai 02, 2025 2:44 pm
par Yragaël
Je conserve donc la main et je vous proposerai un autre jeu demain.

Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !

Publié : sam. mai 03, 2025 9:45 am
par Yragaël
Je relance avec un supplément autonome, sans système, pas attaché à un jeu en particulier mais plutôt orienté OSR.

A fair fight is a fight you’ve already lost. Predators don’t fight fair. Even if the prey knows it is being hunted, the killing blow tends to be sudden; a snapped neck, a torn throat, a smashed skull. A long combat gives an opponent a chance to act.
Large herbivores, who can afford missing a few meals and rarely need to sprint, are far more willing to throw their full weight at a comparatively fragile threat.
Most conventional creatures won’t attack humans unless the creature is:
Very Hungry. Humans are usually too much trouble to eat. They have sharp parts, fight in groups, and return to seek revenge.
Trapped or Startled. If escape doesn’t appear to be an option, even the most placid creatures may turn andfight.
Supremely Confident. From ignorance, experience, or size, the creature is fairly certain it can eat that strange pink wobbly thing and get away without injury.
Impaired. Anything that affects judgement: rabies, pain, alcohol, age, etc.