[Jeu] Le sphinx à deux têtes !

Inspis, théories, conseils ...
Yragaël
Mystique

Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !

Message par Yragaël »

J'ai plein de trucs à proposer, mais j'arrive pas à gagner.
Aracnaflax
Profane

Message par Aracnaflax »

Yragaël a écrit : sam. avr. 26, 2025 2:11 pm J'ai plein de trucs à proposer, mais j'arrive pas à gagner.

C'est une bonne réponse !

Je t'offre la main avec joie ! A moins que ce ne soit interdit pas le règlement, bien évidemment.
Yragaël
Mystique

Message par Yragaël »

Je prends la main, merci.

On cherche un jeu qui n'a pas d'extension, bien qu'il est une suite. Là, on cherche le premier jeu.
Je commence par un extrait plutôt bateau.
The players will take turns setting scenes.
During each scene, the players will move the story forward by describing an action, conflict, or a dialogue that is taking place. When one scene ends, another will begin.
KamiSeiTo
Dieu aux ailes de papillon

Message par KamiSeiTo »

Effectivement c'est une premier extrait très bateau ! 😅
Hurlements ?
Proposer un jeu qui soit au service d’une façon de jouer spécifique et, surtout sans tomber dans le piège de ne pas en permettre d’autre, néanmoins tout inféoder à cette dernière.
Brand.
Yragaël
Mystique

Message par Yragaël »

KamiSeiTo a écrit : dim. avr. 27, 2025 1:11 am Effectivement c'est une premier extrait très bateau ! 😅
Hurlements ?

Je ne savais pas que hurlement avait une version anglaise !
En tout cas, c'est pas ça.

Deuxième extrait.
The Savior places all nine tokens in the circle labeled "Administration" on the Character Worksheet.
The Comtempt and Deception circles are empty at the start of the game.
Mugen
Dieu des bottes de cuir

Message par Mugen »

Hillfolk rpg ?
Sois satisfait des fruit, des fleurs et même des feuilles,
Si c'est dans ton jardin à toi que tu les cueilles.
Ne pas monter bien haut peut-être, mais tout seul.
Yragaël
Mystique

Message par Yragaël »

Mugen a écrit : dim. avr. 27, 2025 10:56 amHillfolk rpg ?
Non, ce n'est pas ça.
Yragaël
Mystique

Message par Yragaël »

Nouvel indice :
OPPOSITION SCENES (Governor Only). An Opposition Scene must involve Colony politics or the lead-up to a threat against Colony stability.
Oppression Scene only set the stage for Kelly to take action. As soon as the Savior begins to narrate what Kelly is doing to solve a Colony problem, the Oppression Scene should end and a Progress Scene should begin.
Ramentu
Dieu d'après le panthéon

Message par Ramentu »

Au hasard, le Quickstart de Terraforming Mars RPG ?
Yragaël
Mystique

Message par Yragaël »

Non, mais on se rapproche.
Macbesse
Dieu en cyrillique

Message par Macbesse »

Je vais dire Durance, mais c'est plus pour relancer (quoique, à la relecture des extraits, j'ai peut-être touché juste).
Yragaël
Mystique

Message par Yragaël »

Non plus.

Autre extrait :
D E C E P T I O N
As long as the Savior avoids Humiliation or Scandal, he may turn any failure into an apparent success through Deception. The Savior adds the points he would have generated if he hadn’t rolled a 1 to the Colony Health Marker under the column marked “Lies.” The Savior gains no points from the roll that actually included the 1
[Là, je retire un exemple du texte]
To complete the Deception, the Savior moves one token from Admiration to Deception. The players then narrate how Kelly deceives the people into believing that her plan succeeded even though it failed.
Mechanically, Lies are no different from Health Points. When the total Health plus Lies reaches 40 points, the Marker is still considered “stable” (at least publicly), and the Savior still moves a token from Contempt back to Admiration.
Note that the Savior may create a Deception even after rolling a 1 on the first roll of a Progress Scene. He does not generate any Lie Points, but does avoid additional Contempt.
Yragaël
Mystique

Message par Yragaël »

Encore un extrait. Il devrait y avoir assez d'indices pour trouver, je crois.
E N D G A M E
After nine Progress Scenes, or a forced removal, Kelly’s tenure as consultant to the Colony ends. The players may define why Kelly is no longer wanted or needed, or they may leave the question open-ended.
The players do not narrate an extended epilogue. Instead, they each narrate a final vignette.
The Governor describes the state of the Colony at the end of Kelly’s run. The Governor should decide whether the Colony is failing or succeeding.
The Savior narrates a similar picture, but from Kelly’s point of view. The Savior should decide whether Kelly steps down as a respected leader or an unwanted bureaucrat.
Yragaël
Mystique

Message par Yragaël »

Je crois bien que j'ai choisi un truc bien à part et peu connu...
Cet extrait débloquera peut être les choses.
O V E R V I E W
[Nom du jeu] began as a playground in space. It was created by a coalition of Earth governments that advertised the project as a multi-national utopia. They sent the best scientists in the world to create the basic infrastructure. When the scientists finished their job, the Coalition sent in businessmen and architects to construct a resort city under a great dome. The plan worked, and thousands of citizens signed up to emigrate. The truth about [Nom du jeu], however, is less than ideal.
[Nom du jeu] is dying, torn apart by environmental hazards, shoddy infrastructure, and social unrest. The Earth Coalition is keeping the Colony’s failures a secret, and has instead decided to hire an expert to turn the Colony around. You, Kelly Perkins, are that expert. Based on your many achievements on Earth, you have been selected to act as grand consultant to the Colony.
Upon arrival, the people of Mars greeted you as a savior. But now you fear that your abilities have waned. Perhaps you are overwhelmed or under-qualified; regardless, your shortcomings are still a secret. The people love you, you’re famous, you’re the Colony’s last great hope – and you are tasked with the impossible.
Olivier Fanton
Dieu des lapins qui bouquinent

Message par Olivier Fanton »

Ça a l'air intéressant, mais je n'ai aucune idée de ce que ça peut être. L'histoire est super cadrée en tout cas.
Un lapin qui bouquine n'a pas besoin de lunettes. (Les Bouquins du Lapin)
Répondre