Tu as lu ca ou?PM a écrit : ↑lun. mars 02, 2026 4:25 pm Dans la lignée de l'histoire des deux jeux GITS, discuté un peu plus tôt :
Donc on a celui basé sur la BD d'un côté et on en aura un basé sur la "chose" de Besson de l'autre.PRESS ANNOUNCEMENT: Evil Genius Games to Make a Valerian TTRPG
Evil Genius Games, EuropaCorp and Mediatoon Licensing Announce Licensing Agreement to Bring the Valerian and the City of a Thousand Planets Universe to Tabletop
The Valerian and the City of a Thousand Planets Cinematic Sourcebookis the first setting for their new sci-fi system, Intergalactic Heroes.
SAN MATEO, Calif., Oct. XX, 2025 /PRNewswire/ — Evil Genius Games (EGG), creator of the Everyday Heroes™ tabletop role-playing system, today announced a licensing agreement with EuropaCorp and Mediatoon Licensing to develop a tabletop game adaptation of Valerian and the City of a Thousand Planets, the acclaimed science-fiction film from the renowned studio behind Taken, The Transporter and Lucy.
The worldwide agreement will see Evil Genius Games develop tabletop role-playing games, board games, and related merchandise inspired by EuropaCorp’s cinematic universe. The first project under the partnership will bring Valerian and the City of a Thousand Planets, the movie inspired by the comic book series published by Dargaud, to the tabletop in an all-new role-playing game experience.
The Valerian project will be built using Intergalactic Heroes, Evil Genius Games’ upcoming science-fiction role-playing system designed for epic space adventures, cinematic action, alien worlds, and interstellar intrigue. The game will allow players to step beyond the film and into a vast galaxy of their own making—assembling crews, exploring strange civilizations, and shaping original stories within the Valerian universe.
“Valerian is one of the most imaginative science-fiction worlds ever brought to the screen, and it’s a perfect match for what we’re building with Intergalactic Heroes,” said D. Todd Scott, CEO of Evil Genius Games. “This partnership with EuropaCorp lets fans do more than watch these stories—they get to live in them, create their own missions, and explore the universe firsthand.”
“Evil Genius Games has a deep understanding of how to translate cinematic worlds into interactive experiences without losing what makes them special,” said Jean-Marc Lacarrère, CEO of EuropaCorp. “Valerian and the City of a Thousand Planets offers extraordinary creative freedom, and we’re excited to see fans experience its universe in a bold, immersive new way through tabletop gaming.”
The license includes both physical and digital products, with releases planned through hobby retailers, conventions, and online crowdfunding platforms. More details about the Valerian role-playing game, including gameplay previews, artwork, and launch timing, will be announced in the coming months.
[News et rumeurs] Le sujet qui revient tous les 36 maux du mois en 15 minutes chrono, douche comprise
- Llanvabon
- Messie
Re: [News et rumeurs] Le sujet qui revient tous les 36 maux du mois en 15 minutes chrono, douche comprise
-
ratapenado
- Initié
Re: [News et rumeurs] Le sujet qui revient tous les 36 maux du mois en 15 minutes chrono, douche comprise
PM a écrit : ↑lun. mars 02, 2026 4:25 pm
Donc on a celui basé sur la BD d'un côté et on en aura un basé sur la "chose" de Besson de l'autre.
Ça me laisse vraiment dubitatif. Valérian la bd a son petit public (en France) et surtout un univers existant et assez riche mais Valérian le film a fait un four complet et n'a ni public ni univers.
Edit: aaah ok j'ai confondu evil genius game et evil hat. A priori le premier publie principalement des adaptations d'ip cinéma comme rambo, pacific rim ou king kong, donc même si je reste dubitatif c'est leur coeur de marché. Par contre j'ai vaguement le souvenir qu'il y avait eu une polémique avec la boîte mais j'ai la flemme de chercher
- Orlov
- Dieu d'après le panthéon
La polémique avec evil genius c'est surtout qu'ils ont un CEO très fantasque et qui dit n'importe quoi dont tout et son contraire. Il semble être aussi un manager toxique doublé d'un gestionnaire qui a dilapidé l'argent de sa boîte et, cerise sur le gâteau, menace de poursuites judiciaires à la moindre critique (dont l'administrateur du site enworld).
Cryoban a écrit : Le vrai problème c'est les gens.
Florentbzh a écrit : J'avoue ne pas bien comprendre ce qu'on peut jouer, mais si cela existe c'est qu'il doit bien y avoir une raison.
Mildendo a écrit : Faire du Jdr c'est prendre une voix bizarre et lancer des dés en racontant qu'on tue des gobs.
- Qui Revient de Loin
- Dieu qui a failli y rester
Est-ce que, au moins, ses adaptations en JDR sont bien ? (j'ai un gros doute)
Dieu qui a failli y rester | Teams Panthéon & Bienvenue
Le blog de mes voyages imaginaires: http://qui.revient.de.loin.blog.free.fr/
Mon Itchio
Mémoire de rôlistes : le patrimoine du jeu de rôle se construit aujourd'hui
Contributeur au Grog
Le blog de mes voyages imaginaires: http://qui.revient.de.loin.blog.free.fr/
Mon Itchio
Mémoire de rôlistes : le patrimoine du jeu de rôle se construit aujourd'hui
Contributeur au Grog
-
PM
- Dieu de l'Annonciation